|
TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC Modele RC, elektronika do modeli, silniki 3F, aparatury, akumulatory, modele dla poczatkujacych.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KoLO_o
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:25, 30 Lis 2010 Temat postu: Jak uruchomic bez regulatora |
|
|
Witam posiadam silniczek firmy emax tylko chcialbym go podlaczyc bez regulatora tylko ze sa tam 3 czarne kable. Wie ktos moze jak to mozna zrobic??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KoLO_o
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:12, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Tylko zeby dzialal na pelnych obrotach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nurek636
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:09, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
3fazowych nie da się bezpośrednio podłączyć bez regla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KoLO_o
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:14, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
acha na pewno??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:18, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Na pewno nie uruchomisz silnika prostym sposobem. Silnik BLDC (bezszczotkowy) wymaga komutatora elektronicznego ( coś podobnego budową do falownika ), BLDC to odwrócony silnik prądu stałego. W silniku DC masz komutator mechaniczny i szczotki, zaś silnik BLDC jest pozbawiony szczotek i komutatora, rolę komutatora spełnia elektronika. W naszych silnikach nie ma jako takiego detektora położenia wirnika względem stojana. Informacją jest (SEM), która się indukuje w uzwojeniu nie zasilonym wartość ta trafia na blok komparatorów następnie do processora. Processor przetwarza dane i wystawia odpowiednie stany logiczne. Prostszą metodą jest detekcja położenia na czujnikach halla - można wówczas uzyskać małe prędkości obrotowe. Na pewno każdy zauważył że jak silnik modelarski ma za małe obroty to w pewnym momencie się zatrzymuje. Jest to spowodowane zbyt małą SEM. Zastosowanie detektorów położenia wału na czujnikach halla eliminuje problem zatrzymania silnika przy małych prędkościach obrotowych.
PS
Takie regulatory kiedyś sobie zrobiłem. Oprócz płynnej regulacji prędkości obrotowej dodatkowo dodałem opcję zmiany kierunku obrotów. Temat ciekawy, jednak na początku trzeba sporo poczytać aby coś samemu zaprojektować. Dużo informacji na temat BLDC jest na stronach obcojęzycznych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel2555 dnia Śro 23:17, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|