 |
TFM RC - Toruńskie Forum Modelarskie RC Modele RC, elektronika do modeli, silniki 3F, aparatury, akumulatory, modele dla poczatkujacych.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:28, 01 Paź 2009 Temat postu: Jaki silnik i ESC do Ultrafly Cirrus SR-22 1.3M |
|
|
No właśnie żeby nie był za silny i za słaby.Model waży 1250g.Jakieś propozycje.I jeszcze jedno małe pytanko jaka jest różnica między brushless a outrunner te dwie nazwy.Miałem do czynienia z nitro ale elektryka to zielona magia dla mnie.Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:11, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
TO TEN MODEL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Brushless - to silnik 3f, a outrunner to z wirującym stojanem, gdzie stojan stanowia magnesy neodymowe (element zewnętrzny), inrunner - stojan jest nieruchomy podłaczony jest do niego falownik (regulator 3f), wirującym elementem jest magnes wewnątrz stojana wraz z ośką.
Do tego medlu polecam Axi gold 2814/16 + regualtor 3f 40A
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
LUB TANSZE:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] (optymalnie juz wystarczy 40A) ale 40A brak są tylko już 60A, 30A zbyt mały.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel2555 dnia Czw 16:14, 01 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:54, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc.Mam pytanko które silniki są wydajniejsze i mniej awaryjne jeżeli chodzi o te dwa typy silników ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:40, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja i moi znajomi posiadamy do samolotow outrunnery. Do łodzi Rc mam inrunnera. Ciężko powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
telewizor
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:30, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Gdzię kiedyś wyczytałem że:
Silniki bezszczotkowe czyli brushless lub trójfazowe (jak kto woli) dzielimy jak już Paweł wspomniał na:
-inrunnery ze wzdlędu na witujące elementy wewnętrzne jak napisał już wcześniej Paweł, charakteryzują się zazwyczaj większą szybkością obrotową kosztem wartości momentu obrotowego, dlatego montowane są w łodziach, pylonach itp., gdzie trzeba szybko obracać czymś so stawia stosunkowo mniejszy opór ( co prawda nie wiem jaki opór stawia śruba w wodzie ale jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi)
-outrunnery odwrotnie posiadają większy moment obrotowy dlatego kręcą śmigłami które mają dużą średnicę w stosunku do wielkości rotora silnika.
Oczywiście jest to teoria, zależy to również od ilości magnesów, oraz ilości pól stojana itd, itp......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:41, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
NIE CHCE ZACZYNAĆ NOWEGO TEMTU DLATEGO TU PISZĘ I MIANOWICIE ZAPODAŁEM TAKI OTO SILNIK DO CIRRUSA:.
DANE SILNIKA:.
Model: TR35-42-D
Input Voltage : 7.4V~14.8V (2~4S Li-po)
Kv : 1000 rpm/V within 10%
Suitable for the following model weights;
Trainer: up to 2.6kg
Warbird/Sport: 1.8kg
3D: 1.5kg
Max. efficiency current : 22~35A
Current capacity : 45A/30s
Dimentions : 35mm X 42mm / 1.38in X 1.65in
Shaft diameter : 4mm / 0.16in
Weight : 132g
Number of poles/magnets : 14
Recommended model weight : 1000~2300g / 35~81oz
Power equivalent : .30 to .35 IC glow engine
Stator Dimentions: 28x20mm
PYTANIE BRZMI JAKI DO TEGO POWINIENEM DOKUPIĆ ESC ILE AMPEROWY.
BATERIA BĘDZIE:.
2x 2200mAh 15c 11.1v LiPo RC 11.1 3S TAKA.PROSZĘ O POMOC NIE CHCĘ NIC POPSUĆ ANI POPITOLIĆ NITRO JEST DLA MNIE ZNANE ALE ELEKTRYKA NIC A NIC.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:25, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Do tego silnika to regulator minimum 40A, najlepiej wziąć nawet większy 50-60A.
Regulatory:
[link widoczny dla zalogowanych]
LUB
[link widoczny dla zalogowanych]
Akumulator :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:18, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
paweł2555 dzięki jak nie wiem co.Zaczynam powoli składać model do kupy jak bedzie gotowy do lotu wrzuce fotki.Mam następne pytanie jaki będzie najlepszy propeller do tego cirrusa sr22 a esc turnigy 60amperów wezme ten większy skoro lepiej i bateria też turnigy 2200mAh ta co polecasz, jak już to będzie wszystko z jednej stodoły W instrukcji mam napisane
jeżeli uzywam innego silnika niż "Ultrafly" a uzywam tego turnigy co pisałem wcześniej musze go ztuningować pomiędzy 250-350 Wat.Czy mam rozumieć że ten tuning mocy silnika robi "ESC"-programowanie.Jeszcze jeden "?" napisane jest żeby używać "propellers beetwen range 9x6 to 10x7" i nie używać "low pitch propellers system like 10x5 or 9x5"Mam to tak zrozumieć że propelery w samolotach też mają swoje kąty natarcia jak w "helikopterach którymi się zajmuje "nitro""Czyli z tego co kumam ten model potrzebuje śmigła na którym nie będzie latał wolno bo tego nie lubi;-)I jaki rozmiar byłby najlepszy do tego modelu z tym co mam ,czyli silnik turnigy,esc turnigy 60A,li-po 2200mAh turnigy.Z góry dzięki za podpowiedzi.Lepiej pytac niż zaliczać krety
Znalazłem cos takiego czy on sie nada do tego modelu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcin.gala dnia Pon 2:26, 12 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:20, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Smiglo najlepsze bedzie do tego modelu 9x5 lub 10x5.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:09, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No dzisiaj w końcu odebrałem ten silnik o którym pisałem wyżej jak się okazuje do tego modelu potrzebny jest silnik "back mount version" a ten turnigy jest niestety front czyli shaft który wychodzi z silnika według montażu powinien wejść w kadłub modelu czy tak można zamontowac silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:37, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
To co masz to jest outrunner montujesz go np za węgą kadłuba ( z kadłuba wystaje tylko ośka - pamietając, że tylna część silnika jest ruchoma) lub możesz go zamontować za wręgą kadłuba stosują zestwa montarzowy (piaste, krzyż etc.) W jaki sposób przeprowadzisz montarz zależy od konstrukcji modelu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:54, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Może męcze ale czy do tego typu silnika i shaft'a można dokupić zestaw na którym bede mógł zamontować "back mount" spinner i propeller.Chodzi mi nie o to co jest w zestawie z silnikiem tylko ładny szeroki spinner i smigło które jest schowane w środku. Ten co jest w zestawie poprostu mi się nie podoba i tyle.Lubie jak jest ładny i szeroki spinner jak koledzy mają w nitro modelach i to tego smigiełko.Jak coś dajcie linka do jakiegoś produktu jak się uda znaleźć.Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:39, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm a dlaczego ten z HK nie moze być tam masz cały komplet, ładny złoty silnik, piaste i krzyżak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin.gala
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:11, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W sumie może wydaje mi się że lepsze chłodzenie silnika
bo jest bardziej odsłonięty już założyłem to tak jak umiałem.
Tu jest link do fotki, tak to wygląda z założonym kadłubem:.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcin.gala dnia Śro 0:16, 14 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel2555
Administrator
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Toruń Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:16, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Super. Wstaw zdjecia modelu ale tak aby bylo je widac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|